Všeobecné obchodné podmienky

Principal Elektrik s.r.o. na predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na pelek.eu s názvom Principal Elektrik s.r.o.

Obsah

  1. Kontaktné údaje
  2. Základné pojmy
  3. Oznámenie zákazníkom pred uzavretím kúpnej zmluvy
  4. Proces uzavretia kúpnej zmluvy
  5. Cena tovaru a spôsoby platby
  6. Dodanie tovaru a miesto plnenia
  7. Práva z vadného plnenia
  8. Spôsoby vybavenia a ukončenia reklamácie
  9. Ochrana osobných údajov
  10. Vyššia moc
  11. Alternatívne riešenie sporov
  12. Záverečná časť, vrátane rozhodného práva a súdnej príslušnosti

1. Kontaktné údaje

1.1 Prevádzkovateľ internetového obchodu:

Principal Elektrik s.r.o.

Sídlo: Osadní 869/32, 17000 Praha, Česko

IČO: 03402614

DIČ: CZ03402614

Oprávnený zástupca: Sergii Kryvulia

Rejstříkový súd / obchodný register: Mestského súdu v Prahe Registračné číslo: 231166

Adresa prevádzky: Peteřska nam 2, 11000 Praha,

(ďalej len „predajca“ alebo „my“)

Telefón: +420774242766

E-mail: shop@pelek.eu

Zákaznícky servis: Pre svojich zákazníkov zabezpečujeme zákaznícku podporu na vyššie uvedenom telefónnom čísle a e-maile v pracovných dňoch od 9.00 do 17.00 hodín.

2. Základné pojmy

2.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) predajcu upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“)

uzatvárané medzi nami a spotrebiteľmi alebo podnikateľmi (ďalej len „zákazník“ alebo „vy“) prostredníctvom Principal Elektrik s.r.o. na pelek.eu.

2.2 Internetový obchod. Internetový obchod predajcu (ďalej len „internetový obchod“) je prevádzkovaný na webovej stránke pelek.eu Principal Elektrik s.r.o.

2.3 Čo si u nás môžete zakúpiť? V našom internetovom obchode Principal Elektrik s.r.o. si môžete zakúpiť tovar, ktorý vystavujeme a ponúkame. Ak je k tovaru ponúkaná, potom aj licencia na jeho použitie.

2.4 Kto je považovaný za spotrebiteľa? Spotrebiteľom je každá fyzická osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania s nami uzavrie kúpnu zmluvu, alebo s nami inak právne jedná (ďalej len „spotrebiteľ"). Internetový obchod je určený iba pre zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi. Predaj firmám nie je možný.

2.5 Tovar s digitálnym obsahom. Pre zmluvy o dodaní tovaru s digitálnym obsahom platia tieto VOP primerane, pokiaľ nie je stanovené inak. Digitálnym obsahom sa rozumie dáta vytvorené a poskytované v digitálnej podobe.

2.6 Tovar s digitálnymi prvkami. Pre zmluvy o dodaní fyzických dátových nosičov, ktoré slúžia výhradne ako nosiče digitálnych obsahov, platia tieto VOP primerane, pokiaľ nie je stanovené inak. Digitálnym obsahom sa rozumie dáta vytvorené a poskytované v digitálnej podobe.

2.7 Zber elektrospotrebičov. V súlade s povinnosťami uloženými v § 38 zákona 185/2001 Z.z. o odpadoch, v znení neskorších predpisov, informujeme zákazníkov, že staré elektrospotrebiče je možné bezplatne odovzdať na likvidáciu na adrese: Kirilovova 181, 739 21 Paskov, .

3. Oznámenie zákazníkom pred uzavretím kúpnej zmluvy

3.1 Oprávnenie predajcu a kontrolné orgány. K predaju tovaru sme oprávnení na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Kontrolu nad osobnými údajmi vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vymedzenom rozsahu mimo iného dohľad nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa.

3.2 Ilustrační charakter. Fotografie, ktoré na našej webovej stránke vidíte, majú iba ilustračný charakter.

3.3 Dodatočné náklady. Neúčtujeme si žiadne dodatočné náklady na telekomunikačné prostriedky (napr.

pokud nám budete volat na naše telefonní číslo, zaplatíte pouze vaši běžnou sazbu telefonického hovoru).

3.4 Spotrebitelia majú právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez udania dôvodov, najmenej v lehote 14 dní, ktorá začína plynúť najneskôr odo dňa prevzatia tovaru (alebo posledného výrobku, čiastkovej zásielky alebo posledného kusu v prípade zmluvy na niekoľko kusov tovaru z jednej objednávky, či dodania tovaru v niekoľkých čiastkových zásielkach alebo kusoch). Predajca môže poskytnúť lehotu dlhšiu. Na dodržanie lehoty stačí, keď odošlete oznámenie týkajúce sa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy pred uplynutím tejto lehoty.

3.5 Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Aby ste mohli uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy, musíte to urobiť jednoznačným spôsobom, na náš e-mail, telefón alebo adresu, prípadne iným spôsobom. K tomu môžete využiť priložený vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, nie je to však vaša povinnosť.

3.6 Kedy nemáte možnosť od kúpnej zmluvy odstúpiť. Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od nasledujúcich zmlúv:

3.6.1 o dodávke zboží, ktoré bolo upravené a/nebo vytvorené na prianie zákazníka alebo pre jeho osobu;

3.6.2 o dodávke zboží, ktorého cena závisí na výkyvoch finančných trhov nezávislých na našej vôli, ku ktorým môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy;

3.6.3 o dodávke zboží podliehajúceho rýchlej skaze, ako aj zboží, ktoré bolo po dodání nevratne zmiešané s iným zbožím;

3.6.4 o dodávce zboží v zapečetěném obalu, ktoré spotrebiteľ z obalu vyňal a z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov jej nie je vhodné vrátiť zvukovej alebo obrazovej nahrávky a počítačových programov, ak zákazník porušil ich pôvodný obal;

3.6.5 o ubytovaní, preprave tovaru, nájme dopravného prostriedku, stravovaní alebo využití voľného času, ak má byť podľa zmluvy plnené k určitému dátumu alebo v určitom období;

3.6.6 o dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich dodávanie;

3.6.7 o poskytovaní služieb, ak boli v plnom rozsahu poskytnuté; v prípade plnenia za úplatu, iba ak začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy poučil spotrebiteľa, že poskytnutím plnenia zaniká právo odstúpiť od zmluvy;

3.6.8 o neodkladnej oprave alebo údržbe, ktorá má byť vykonaná na mieste určenom spotrebiteľom na jeho výslovnú žiadosť; to však neplatí pre vykonanie iných než vyžadovaných opráv či dodanie iného tovaru než náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby;

3.6.9 o dodaní digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s vaším predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy a my sme vám pred uzavretím kúpnej zmluvy oznámili, že v takom prípade nemáte právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

3.7 Hodnota vráteného tovaru a s tým súvisiace náklady na vrátenie tovaru. Priame náklady na vrátenie tovaru nesiete vy. Ak hodnota vráteného tovaru presiahne 990 Kč (990,01 Kč bez ceny poštovného), hradí náklady na vrátenie predajca.

3.8 Vrátenie kúpnej ceny. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy v lehote na odstúpenie sme povinní vám vrátiť kúpnu cenu (s výnimkou dodatočných nákladov, ak ste si zvolili iný druh doručenia, než je najlacnejšie ponúkané štandardné doručenie predajcom), a to rovnakou platobnou metódou, ako pri prijatí peňazí, ak sa nedohodneme inak, najneskôr do 14 dní od okamihu, čo obdržíme vrátenú vec alebo nám bude spoľahlivo preukázané jej odoslanie. Nebude vám účtovaný žiadny poplatok za túto platbu späť. Ak tovar neobdržíme späť, sme oprávnení vám kúpnu cenu nevrátiť.

3.9 Adresa pre zaslanie vráteného tovaru. Vratkový štítok je zvyčajne k dispozícii v užívateľskom účte na pelek.eu. Ak sme neposkytli štítok na vrátenie tovaru, použite na zaslanie tovaru túto adresu Kirilovova 181, 739 21 Paskov, . Prípadne nás prosím kontaktujte prostredníctvom e-mailovej adresy shop@pelek.eu alebo telefonického čísla 601548120, aby sme zaručili vaše práva na vrátenie tovaru a dohodli sa na individuálnom postupe.

3.10 Darček. Ak je spolu so tovarom poskytnutý zákazníkovi darček, je darovacia zmluva medzi nami a zákazníkom uzavretá s rozvazovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy zákazníkom alebo z našej strany, pozbýva darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosti a zákazník je nám povinný spolu so tovarom vrátiť aj poskytnutý darček.

4. Proces uzavretia kúpnej zmluvy

4.1 Vytvorenie objednávky. Zákazník si môže vybrať jedno alebo viac tovaru tak, že ich vkladá do virtuálneho nákupného košíka, kde si zákazník môže vybrané tovary prezerať, meniť ich počet alebo ich odstrániť z nákupného košíka. Stlačením tlačidla „Pokladňa“ je zákazník vyzvaný k zadaniu informácií týkajúcich sa dopravy a výberu spôsobu platby. Pred dokončením objednávky je zákazníkovi umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil, prípadne zákaznícke údaje. Kliknutím na tlačidlo „Objednávka zaväzujúca k platbe“ je proces objednávky dokončený a dôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy.

4.2 Odsúhlasenie VOP. Odoslaním objednávky potvrdzujete, že ste sa oboznámili a súhlasíte s týmito VOP a našimi zásadami spracovania osobných údajov.

4.3 Súhlas zákonného zástupcu u neplnoletého zákazníka. Ak nakupuje na našom internetovom obchode neplnoletý zákazník, vyžaduje to predchádzajúci súhlas jeho zákonného zástupcu.

4.4 Vlastnosti tovaru. Zákazník je povinný sa pred dokončením objednávky oboznámiť s vlastnosťami, druhom a odporúčaným spôsobom používania tovaru. Vykonaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa s týmito informáciami oboznámil a že im rozumie.

4.5 Potvrdenie objednávky. Predávajúci potvrdzuje prijatie objednávky zákazníka tým, že pošle zákazníkovi potvrdenie objednávky e-mailom. Toto potvrdenie objednávky slúži iba na informovanie zákazníka, že objednávka bola prijatá a bude vybavená, najneskôr do 2 pracovných dní od vykonania objednávky zákazníkom. Kúpna zmluva je už uzavretá v okamihu stlačenia tlačidla „Objednávka zaväzujúca k platbe“.

4.6 Zmluvný jazyk. Zmluvným jazykom je český jazyk.

4.7 Povinnosti vzniklé z kupní smlouvy. Uzavretím kúpnej zmluvy sa zaväzujeme odovzdať zakúpené tovar a umožniť vám nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru. Vy sa uzavretím kúpnej zmluvy zaväzujete tovar prevziať a uhradiť nám cenu tovaru.

4.8 Kópie VOP a formulára pre odstúpenie od kúpnej zmluvy. Zákazník obdrží kópiu uzavretej kúpnej zmluvy, t.j. aktuálne znenie týchto VOP. Zákazník spotrebiteľ tiež obdrží formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy v zákonnej lehote.

5. Cena tovaru a spôsoby platby

5.1 Cena. Všetky ceny tovaru sú uvedené v českých korunách (Kč) a sú uvedené vrátane DPH.

5.2 Možnosti platby. Spôsoby úhrady ceny tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru nájdete tiež na stránke s popisom predajcu. Vyhradzujeme si právo v jednotlivom prípade čiastočný spôsob platby tovaru zákazníkovi nenabídnuť. Zákazník má možnosť:

5.2.1 PayPal (Zákazník je presmerovaný na PayPal, kde uhradí kúpnu cenu zo svojho PayPal účtu a v súlade s podmienkami používania PayPal, dostupné na https://www.paypal.com)

5.2.2 Platba kartou

5.2.3 Platba bankovým prevodom alebo okamžitý bankový prevod

5.2.4 Apple Pay, Google Pay

5.3 Nereálna cena tovaru. V prípade zobrazenia nereálnej ceny v hodnote 0 Kč alebo zobrazenia vysoko netržnej ceny, kedy za netržnú cenu je považovaná taká cena, ktorá je pod našou nákupnou cenou, si vyhradzujeme právo túto položku odstrániť z vami učineného návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy. O tom budete informovaní na váš e-mail.

5.4 Forma faktúry. Sjednávame si, že faktúry budú zaslané elektronicky, a to na váš e-mail.

5.5 Úplné zaplatenie kúpnej ceny. Vyhradzujeme si u zákazníkov výhradu vlastníctva k tovaru až do úplného zaplatenia kúpnej ceny podľa príslušnej kúpnej zmluvy.

6. Dodanie tovaru a miesto plnenia

6.1 Dodanie tovaru. Tovar bude dodaný v dodacej lehote uvedenej pri danom druhu tovaru. Tovar sa vždy zaväzujeme dodať najneskôr do 30 dní. O akýchkoľvek zmenách v dobe

dodanie vás vždy budeme informovať. Spoločne s kúpou ceny ste povinní nám zaplatiť aj prípadné náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške, ako aj príplatok za zvolený spôsob platby. Nie je-li uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru. Pred uzavretím kúpnej zmluvy budete informovaní o konečnej cene obsahujúcej náklady balného a dopravného.

6.2 Dodacia adresa. Tovar je dodávaný na adresu, ktorú zákazník uvedie v objednávke.

6.3 Spôsob dopravy. Zákazník si môže zvoliť spôsob dopravy tovaru na ľubovoľnú adresu uvedenú v objednávke.

6.4 Opakované doručenie a náklady s tým spojené. V prípade, že je z dôvodov na vašej strane nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo určené v objednávke, ste povinní uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

6.5 Prevzatie tovaru. Práve okamihom prevzatia tovaru zákazníkom prechádza na zákazníka nebezpečenstvo škody a nahodilého zhoršenia kvality zakúpeného tovaru. Ak mal zákazník tovar od dopravcu prevziať, prechádza

nebezpečenstvo nahodilého zničenia a nahodilého zhoršenia kvality zakúpeného tovaru na zákazníka v okamihu, keď mu bolo umožnené sa tovarom disponovať, nie však skôr ako v udanú dobu doručenia.

6.6 Povinnosť zákazníka pri prevzatí tovaru. Pri prevzatí tovaru ste povinní ho skontrolovať a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach (najmä či ste obdržali správny druh tovaru, či má tovar dohodnutú akosť, či tovar vo svojom balení obsahuje všetko, čo podľa návodu obsahovať má). V prípade viditeľného poškodenia zásielky dopravcom je zákazník povinný takúto zásielku neprevziať od dopravcu vôbec. Nenesieme zodpovednosť za škody spôsobené dopravcom, prípadne oneskoreným doručením tovaru, a to bez ohľadu na to, či bolo oneskorenie spôsobené z akéhokoľvek dôvodu.

6.7 Škoda, ktorá môže vzniknúť predávajúcemu nepřevzatím tovaru. Ak zákazník spotrebiteľ neprevezme tovar pri jeho dodaní dopravcom, tovar je následne vrátený Predávajúcemu a súčasne zákazník spotrebiteľ od kúpnej zmluvy neodstúpi v lehote 14 dní od márneho doručenia tovaru, je predávajúci oprávnený požadovať po zákazníkovi náklady účtované dopravcom na dodanie tovaru späť predajcovi. Tento náklad predstavuje pre predajcu škodu, ktorá vznikla porušením zákonných povinností zákazníka.

7. Práva z vadného plnenia

7.1 Vadné plnenie. Táto časť VOP sa použije na úpravu práv a povinností pri uplatňovaní práv z vadného plnenia pri predaji tovaru medzi nami ako predávajúcim a zákazníkom ako kupujúcim.

7.2 Kedy reklamovať vadný tovar. Vady tovaru ste povinní nám vytknúť (reklamovať ich) bez zbytočného odkladu po tom, čo sa vada objavila. V opačnom prípade by vám súdom nebolo priznané právo z vadného plnenia. Ste oprávnení vytknúť vadu, ktorá sa u spotrebného tovaru vyskytne, v čase 24 mesiacov od prevzatia tohto tovaru. Toto sa neuplatní na tovar, u ktorého je na obale, etikete, v návode pripojenom k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú možno tovar použiť. Tu sa použijú ustanovenia o záruke za akosť (zmluvná záruka).

7.3 Čo sa bude diať po uplynutí 24 mesiacov? Po márnom uplynutí 24 mesiacov už nie je možné vytknúť vady tovaru. Ak je to pri danom tovare možné, táto lehota sa predlžuje o dobu, po ktorú ste nemohli tovar používať, pretože bol v procese oprávnenej reklamácie. Aj keď sa snažíme vybaviť reklamácie vždy k vašej spokojnosti, s niektorým tovarom je potrebné zaobchádzať podľa pokynov uvedených na obale/etikete/v príbalovej informácii – v opačnom prípade sa poškodí.

7.4 Zmluvná záruka. Ak bola pri danom tovare garantovaná dobrovoľná zmluvná záruka dlhšia ako 24 mesiacov od prevzatia tovaru, budete môcť vytknúť vady tovaru po túto dobu. Doba sa predlžuje o dobu, po ktorú ste nemohli tovar používať, pretože bol v procese oprávnenej reklamácie.

7.5 Predpoklad, že je tovar vadný. Ak sa vada prejaví v priebehu 12 mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, ak nepreukážeme opak.

7.6 Za aké vady neodpovedáme? Neodpovedáme vám za vady v týchto prípadoch: 7.6.1 je-li vada na tovare v čase prevzatia a pre takúto vadu je dohodnutá zľava z kúpnej ceny,

7.6.2 vada vznikla na tovare opotrebovaním spôsobeným obvyklým užívaním, alebo vyplýva-li to z povahy tovaru,

7.6.3 je spôsobená vami a vznikla nesprávnym skladovaním, nesprávnou údržbou, vaším zásahem či mechanickým poškodením, to všetko v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, inými vplyvmi prostredia a je takto priamo nami alebo výrobcom určené (zvyčajne na príbalovom letáku / etikete tovaru), alebo to vyplýva z právnych predpisov,

7.6.4 tovar, ktorý bol zákazníkom upravený a vznikla-li vada v dôsledku tejto úpravy,

7.6.5 používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené, anebo vyplýva z právnych predpisov,

7.6.6 vada vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo náš vplyv (napr. živelná udalosť).

7.7 Čo mám urobiť pre uplatnenie vady tovaru? Za účelom uplatnenia práv z vád tovaru nás kontaktujte prostredníctvom používateľského účtu na pelek.eu, na základe toho vás kontaktujeme a dohodneme sa na ďalšom postupe. Prípadne nás kontaktujte priamo na našu e-mailovú adresu.

7.8 Potvrdenie prijatia reklamácie. Po odoslaní správy o uplatnení vášho práva na reklamáciu sa vám do 2 pracovných dní ozveme. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy od vás obdržíme údaje o uplatnení reklamácie tovaru.

7.9 Dodanie reklamovaného tovaru späť predajcovi. Tovar musí byť vrátený kompletný, nepoškodený (s výnimkou reklamovanej vady), ideálne v pôvodnom nepoškodenom obale tak, aby sme mohli dodržať zásady správneho hygienického postupu. Na odstránenie vady prevezmeme tovar na vlastné náklady. Budeme vás kontaktovať, aby sme sa s vami dohodli na ďalšom postupe.

7.10 Potvrdenie. Po obdržaní reklamovaného tovaru vám bude zaslané potvrdenie o prijatí reklamácie a jej obsahu na vami určenú e-mailovú adresu.

8. Spôsoby vybavenia a ukončenia reklamácie

8.1 Čo ovplyvní moje možnosti. Budete mať právo žiadať odstránenie vzniknutej vady. Podľa svojho výberu môžete vybrať:

8.1.1 opravu veci; 8.1.2 dodanie novej veci; alebo

8.1.3 dodanie chýbajúcej časti.

Z vašej strany by to nemal byť neprimeraný požiadavok. Ak bude pre nás oprava veci predstavovať značné ťažkosti alebo to nebude primeraný požiadavok s ohľadom na hodnotu veci a význam vady, oznámime vám to. Rovnako tak budeme postupovať, ak vyhodnotíme váš požiadavok dodania novej veci ako neprimeraný vzhľadom na vadu tovaru alebo hodnotu tovaru.

8.2 Ak sa bude jednať o podstatné porušenie kúpnej zmluvy. Ak vada bude predstavovať podstatné porušenie kúpnej zmluvy, budete mať právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.

8.3 Kedy bude možné žiadať vrátenie kúpnej ceny? V niektorých situáciách bude možné odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie kúpnej ceny. Nebude to možné v situácii, keď vada tovaru nebude významná. Aké budú situácie, kedy môžete odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie kúpnej ceny:

8.3.1 odmietneme odstrániť vadu tovaru alebo sme túto vadu neopravili v primeranej lehote;

8.3.2 z nášho vyhlásenia alebo z inej okolnosti bude zjavné, že vada nebude odstránená v primeranej dobe alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho;

8.3.3 vada tovaru sa prejaví opakovane; alebo

8.3.4 ide o podstatné porušenie kúpnej zmluvy.

8.4 Kedy bude možné žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru? V niektorých situáciách budete môcť ďalej žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Nebude to možné v situácii, keď vada tovaru nebude významná. Aké budú situácie, kedy môžete žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny?

8.4.1 odmietneme odstrániť vadu tovaru alebo sme túto vadu neopravili v primeranej lehote;

8.4.2 z nášho vyhlásenia alebo z inej okolnosti bude zjavné, že vada nebude odstránená v primeranej dobe alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho;

8.4.3 vada tovaru sa prejaví opakovane; alebo

8.4.4 ide o podstatné porušenie kúpnej zmluvy.

8.5 Vy nám oznámite spôsob vybavenia reklamácie. Máte povinnosť nám oznámiť, aké právo z vadného plnenia ste si zvolili, a to pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Uskutočnenú voľbu nemôžete zmeniť bez nášho súhlasu; to neplatí v prípade, že budete žiadať opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.

8.6 Vrátenie pôvodného tovaru. Pri vybavovaní reklamácie dodaním nového tovaru ste nám povinní vrátiť tovar pôvodne dodaný (nedohodneme-li sa inak). Dodanie nového tovaru nemôže zákazník požadovať (a nemôže ani od kúpnej zmluvy odstúpiť), nemôže-li tovar vrátiť v tom stave, v akom ho obdržal. Toto neplatí, ak ste tovar použili pred objavením vady alebo došlo k zmene stavu pri zistení vady. Ďalej aj v prípade, že bez vášho zavinenia nie je možné tovar vrátiť v pôvodnom stave.

8.7 Kedy bude uzavretý reklamačný proces? Reklamačný proces je uzavretý v lehote 3 týždňov od uplatnenia práva z vád, ak sa nedohodneme inak.

8.8 Ukončenie reklamácie. Ako nám bolo reklamované tovar zaslané k reklamácii dopravcom, bude po jej vybavení automaticky zaslané na vašu adresu spolu s potvrdením o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní nápravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

8.9 Povinnosť pri prevzatí reklamovaného tovaru. Máte ďalej povinnosť pri prevzatí skontrolovať kompletnosť reklamovaného tovaru, najmä, že zásielka so tovarom obsahuje všetko, čo obsahovať má. K neskorším námietkam už nebude prihliadané.

9. Ochrana osobných údajov

9.1 Zásady spracovania osobných údajov. Viac informácií o tom, aké osobné údaje spracovávame, akým spôsobom, za akým účelom a po akú dobu sú spracovávané, nájdete v našich zásadách spracovania osobných údajov.

10. Vyššia moc

10.1 Čo je vyššia moc. Za vyššiu moc sa pre potreby týchto VOP považuje akákoľvek prekážka, ktorá nastala nezávisle na našej vôli a bráni jej v splnení jej povinnosti, ak nie je rozumne predpokladateľné, že by sme túto prekážku alebo jej následky odvrátili, prekonali alebo predvídali. Účinky vylučujúce

zodpovednosť sú obmedzené iba na dobu, kým trvá prekážka, s ktorou sú tieto účinky spojené.

11. Alternatívne riešenie sporov

11.1 Mimosúdne riešenie sporov. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu na riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predajcom a zákazníkom z kúpnej zmluvy.

11.2 Európske spotrebiteľské centrum ČR. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).

11.3 Sťažnosti. Skôr než začnete mimosúdne riešenie sporov, odporúčame obrátiť sa na našu e-mailovú adresu shop@pelek.eu. Vždy sa najprv snažíme vzniknutý spor riešiť zmierne. Vaše sťažnosti

budú vybavené najneskôr do 2 pracovných dní (48 hodín, táto doba sa môže predĺžiť o dni pracovného pokoja a štátne sviatky, ktoré sú bežné v rámci Slovenskej republiky).

12. Záverečná časť, vrátane rozhodného práva a súdnej príslušnosti

12.1 Záväzok rešpektovať práva spotrebiteľov. Ak by bolo ustanovenie týchto VOP v rozpore so zákonnými predpismi na ochranu spotrebiteľa, má prednosť zákon a zaväzujeme sa ho takto dodržiavať.

12.2 Neplatné alebo neúčinné ustanovenie VOP. Ak je niektoré ustanovenie VOP neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, tak namiesto neplatných ustanovení nastúpia ustanovenia, ktorých zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.

12.3 Právny poriadok. V prípade existencie medzinárodného prvku si dohodujeme, že sa náš právny vzťah bude riadiť právnym poriadkom Slovenskej republiky s vylúčením všetkých ustanovení kolíznych noriem, ktoré odkazujú na iný právny poriadok. Touto voľbou práva však nesmie byť používateľ spotrebiteľ touto voľbou zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku krajiny jeho obvyklého bydliska. Zmluvné strany si dohodujú, že výslovne vylučujú použitie Úmluvy OSN o zmluvách o medzinárodnom predaji tovaru. Podľa článku 6 ods. 2 nariadenia Rím I sa vždy použijú kogentné ustanovenia práva, ktoré by boli použiteľné bez tejto doložky.

12.4 Spory a súdna príslušnosť. Zmluvné strany si ďalej dohodli, že na riešenie prípadných sporov z kúpnej zmluvy, kde je prítomný medzinárodný prvok, budú vždy miestne príslušné súdy podľa miesta nášho sídla. Tým nie sú dotknuté práva spotrebiteľov podľa osobitných právnych predpisov.

12.5 Ak si dohodneme odlišné podmienky uzavretia kúpnej zmluvy. Ustanovenia VOP sú nedeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Ustanovenia odchylné od VOP je možné dohodnúť v kúpnej zmluve. Odchylné ujednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami VOP.

12.6 Nezbytnosť prečítania VOP pre uzavretie kúpnej zmluvy. Prečítanie týchto VOP je dobrovoľné, bez ich prečítania však bohužiaľ nie je možné uzavrieť kúpnu zmluvu.

12.7 Platnosť VOP. Tieto VOP sú platné od 01.01.2024 a rušia platnosť predchádzajúcich obchodných podmienok